[OSM-talk-nl] Vraagje over JOSM en tracks

Christ van Willegen cvwillegen at gmail.com
Wed May 30 18:12:05 BST 2007

Hallo,

ik ben alweer een tijdje aan het proberen om JOSM onder de knie te
krijgen. Ik vraag me af of ik telkens aan het klungelen ben, of dat
jullie dezelfde problemen hebben als ik: Is er een makkelijke manier
om een nieuwe node toe te voegen aan een reeds bestaande way? Tijdens
het mappen kom ik er wel eens achter dat ik een zijstraat over het
hoofd heb gezien, die ik dan de volgende keer toe moet voegen. Om dat
goed te doen, heb ik een node nodig die op beide ways ligt (toch?), en
ik ben nu steeds aan het klooien met 'split way', 'new node',
segmentjes trekken, die weer aan een way hangen enzo. Klinkt erg
onhandig... kan dat anders?

Daarnaast heb ik een paar rare afwijkingen in tracks zitten (lijkt het
wel), die wil ik dus niet zonder meer uploaden. Wil er iemand eens
naar kijken, dan zet ik ze on-line.

Groeten,

Christ van Willegen
--
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0