[OSM-talk-nl] Vraagje over JOSM en tracks

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Wed May 30 18:32:53 BST 2007

On 5/30/07, Christ van Willegen <cvwillegen at gmail.com> wrote:
> ik ben alweer een tijdje aan het proberen om JOSM onder de knie te
> krijgen. Ik vraag me af of ik telkens aan het klungelen ben, of dat
> jullie dezelfde problemen hebben als ik: Is er een makkelijke manier
> om een nieuwe node toe te voegen aan een reeds bestaande way?

Op de "nieuwe node" know is er een klein pijltje. Als je daarop klikt
krijg je een menu, de tweede is "voeg node aan betstaande segment.

> Daarnaast heb ik een paar rare afwijkingen in tracks zitten (lijkt het
> wel), die wil ik dus niet zonder meer uploaden. Wil er iemand eens
> naar kijken, dan zet ik ze on-line.

Hoe raar? Ze zijn niet te vermijden en niemand verwacht dat ze perfect
zijn. Daarom worden zij samen gevoegd in een database, zodat met
meerdere tracks heb je een beter idee waar de weg eigenlijk ligt...

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/