[OSM-talk-nl] OpenStreetMap kaart van Nederland voor Garmin GPS

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Oct 22 10:07:18 BST 2007

Lambertus wrote:

> Op dit moment het ik Nederland opgedeeld in 4 (willekeurige) gebieden
> waarvan 4 images gemaakt worden met Mkgmap. Deze images worden zowel los
> als gecombineerd tot 1 kaart beschikbaar gesteld.
>
> Nu zit ik eraan te denken om het volgende te doen:
> 1: Maak images van 0.1 x 0.1 graden van heel Nederland.

Als ik kijk naar de huidige European MetroGuide (versie 6), dan zijn de
kaarten in principe opgebouwd uit gedeeltes van 0.25x0.25. Waar nodig
zijn ze nog een keer in 4 gedeeld (dus 0.125x0.125) waar mogelijk zijn
er vier bij elkaar genomen (0.5x0.5). Daarbij wordt de landsgrens ook
als grens genomen.
Garmin komt hiermee op kaarten tot 2 MB, in Nederland is de grootste
1.06MB. Dat lijkt me goede formaten. Veel groter moet je het niet
hebben, ik heb nu al dat je bij lange reizen moet kiezen waar je de
kaarten van wil downloaden, en hoe fijnmaziger het net, hoe beter je
kaarten op je route hebt.

> 2.a: Combineer de images to provincie kaarten en stel deze beschikbaar.
> Deze kaarten zullen dus iets groter zijn dan de feitelijke provincie
> grenzen maar zullen waarschijnlijk ook werken op GPSsen met minder geheugen.

Hou rekening met de Garmins met het kleinste geheugen, volgens mij is
dat de eTrex met 8 MB.

> 3. Als bovenstaand maar dan met twee uitvoeringen met de nadruk op
> auto's of outdoor (fietsen, wandelen, etc.) in de nabije toekomst zodra
> dit kan met Mkgmap.

En een "worldmap" die alleen maar de hoofdwegen heeft: motorway,
primary, secondary. Misschien meer, afhankelijk van hoe groot het dan wordt.
De Worldmap in Mapsource bestaat uit gebieden van 5x5 graden.

Maarten