[OSM-talk-nl] Financiën

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed Oct 24 09:20:47 BST 2007

Ik heb anders prima ervaringen met allebei. (Dat wordt ruzie dus hier!)
  Waarom zou het 'minder' werken en hoe merk je dat? True, je moet er
rekening mee houden dat je wil virtualiseren, vooral RAM kun je niet
genoeg hebben, maar dat kost ook relatief geen biet meer
tegenwoordig. Ik denk dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Sommigen van ons werken makkelijker op Windows, anderen op BSD,
anderen op Linux. Ik denk dat we verschillende OSM-ontwikkel-plannen
met VM makkelijker kunnen accomoderen.

Er hoeven ook geen 10 VMs op komen te draaien, ik denk aan 1
'productie' VM met de OSM-NL-Mapserver en een webserver erop, een
'vaste' dev-server en afhankelijk van de plannen en ontwikkelingen
misschien nog hooguit drie  tijdelijke VMs die worden opgeruimd als
het betreffende project klaar / gemerged / gedropped is.

Martijn

Op 24-okt-2007, om 10:12 heeft Danny Maas het volgende geschreven: