[OSM-talk-nl] OpenStreetMap op de iPhone

Lambertus osm at na1400.info
Fri Oct 26 11:04:41 BST 2007

Martijn wrote:
> Ik werk de laatste tijd veel met mobiele devices, en als je ziet hoeveel
> problemen een plaatje tonen al geeft, zou ik voorlopig nog geen vectoren
> willen proberen te gebruiken.
> Ik ben met je eens dat dat natuuurlijk een betere oplossing zou zijn,
> maar in de praktijk werkt dat echt nog absoluut niet, en zitten we dus
> vast aan gerenderede plaatjes...

Als (ja, als) de software gebruik kan maken van de 2D (of 3D)
versnelling die de meeste nieuwe apparaten aanbieden met hun mobiele
grafische chips, moet dit toch mogelijk kunnen zijn (soort van
multiprocessing). CPU doet de organisatie (wat te zien, z-buffering,
etc.), GPU doet de rendering. Daar zijn libraries als Cairo voor toch,
weet alleen niet of er ook applicaties zijn die daarvan gebruik maken.