[OSM-talk-nl] RD_TYPE en RD_LEVEL conversie

Marc Kessels marc at kessels.name
Sat Sep 1 10:29:14 UTC 2007

---8<----
> Ik zou toch (nu nog) willen voorstellen om bij de conversie naar de
> highway type alleen te kijken naar de RD_TYPE en niet meer naar
> RD_LEVEL.
---8<---

> Dus mijn voorstel:
> highway tag >> RD_TYPE
> highway_routeas tag >> RD_LEVEL (die tag heb ik nu zelf even bedacht)

---8<---

and2osm kijkt nu alleen naar RD_TYPE (RD_5), en niet naar
RD_LEVEL(RD_7), muv. de railway tag. AND heeft nu eenmaal de rijkswegen
(autoweg, maar ook 80-km weg) allemaal als federal highway(3) getagd
(wat dus ook klopt: een rijksweg heet niet voor niets rijksweg...) , en
die heb ik in de conversie naar primary geconverteerd.

meer zit niet in de and data, dus meer krijg ik er ook niet uit...

groet,
Marc