[OSM-talk-nl] Gemeente grenzen

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Tue Apr 8 21:40:50 BST 2008

On Tuesday 08 April 2008 20:43:10 peter welten wrote:
> [...]
> vinden) stuit ik op een aantal problemen. De plaatsen zoek ik mbv
> boundary=administrative en admin_level=8 in de way's. Voor het
> nederlandse gebied werkt dit vrij goed, maar heb ik bv 2 definities van
> Almere, 2 van amsterdam, 20 van baarle-nassau, en 5 definities van
> zwolle. Is er iemand die weet waarom sommige steden zovaak gedefinieerd
> zijn?. Ik zou wel alle definities kunnen samenvoegen, maar dat lijkt ook
> niet handig omdat sommige plaatsnamen meerdere keren kunnen voorkomen,
> en toch geheel verschillende gemeentes kunnen zijn.

Amsterdam-Zuidoost is van de rest van Amsterdam gescheiden door Diemen en
Ouderamstel, dus twee keer Amsterdam is logisch.

Stop de woorden "Baarle-Nassau" en "enclave" maar eens in een zoekmachine, dan
kun je vast een mooie uitleg vinden over de situatie met de grens aldaar. Het
zijn allerlei stukjes België in Nederland en stukjes Nederland in die stukjes
België. Er zitten daar geen left:/right: tags op de grens dus, voor iemand
die er niet bekend is, is het lastig te zien wat wat is. Bovendien weet ik
niet hoe compleet het is. Er mist in ieder geval een stuk rijksgrens (om de
grootste enclave).

Geen idee waarom die anderen vaker voorkomen.

> [...]
> boundary=administrative admin_level=8, maar dan zonder name=.... en met
> left:.... right:..... Helaas lijken dat bijna altijd maar korte grens
> fragmenten te zijn, en geen grens van een hele gemeente. Is er iemand
> die weet hoe dit moet werken, bv een relatie om aan te geven welke way's
> tezamen een gemeente grens vormen? Ik heb al gezocht op
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:border_type#border_type en
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Talk:Key:boundary#Expanded_usage
> , maar kon niet echt iets verhelderends vinden. Of is de data er gewoon

In Duitsland en België zijn er gewoon nog weinig grenzen in de database
ingevoerd. Ik geloof ook niet dat er al echt consensus is over de "beste"
manier van het invoeren van grenzen.

--
m.v.g.,
Cartinus