[OSM-talk-nl] map verfraaien

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Wed Apr 9 10:31:03 UTC 2008

Stefan

Dat gaat nu al heel aardig in JOSM.
Wat ontbreekt is inderdaad pre-selectie van items.
Hoewel, veelal moeten items in relatie tot de rest worden geplaatst.
Een parkeerplaats graag aan de weg om er te komen, en niet op
het aanpalende fietspad. Een molen liever niet midden op een gebouw.

Alleen als GPS data perfect was (acc <1m) kan je blind plaatsen.

Dus je moet toch steeds een set  gerelateerde items downloaden.
Goed zou natuurlijk zijn als alleen het hoofditem editable was.
De rest dus in read-only layers.

Maar dan moet eerst het geheugenprobleem van JOSM worden
opgelost. Meerdere layers en Yahoo erbij wordt JOSM al snel teveel.

Gert