[OSM-talk-nl] OV-map

Jo ml at winfix.it
Thu Apr 10 14:35:42 BST 2008

Gert Gremmen schreef:
> Ik denk dat we voor de treinsporen de Yahoo maps kunnen gebruiken,
> als we tenminste geen spoor info van prorail kunnen losweken.
> Tramlijnen zijn al wat moeilijker.
> Buslijnen moeten getracked worden.
>
> Stations lijken me wel te doen, en zijn meestal wel al voorhanden
> Tramhaltes moeten getracked worden denk ik, tenzij de HTM / GVB en
> anderen
> info gaan vrijgeven.
> Bushaltes idem
>
> In eerste instantie kunnen tram-/metro en spoorwegen direct in OSM
> worden opgenomen. Geen buslijnen dus, want die zijn niet geografisch
> [...]
Wat ik deed was

name=80 Amsterdam - Rotterdam

Enkel zo heeft de forward/backward role betekenis. Als er voor de trein
geen ref kan worden meegegeven, dan hoeft die niet te worden ingevuld.

Eimai vond wel dat het niet zinnig was om het refnummer te herhalen. Ik
vind het wel duidelijker zo, aangezien het anders niet wordt weergegeven
in de relations editor in JOSM.

Polyglot