[OSM-talk-nl] Wandelroutenetwerk (en overlays)

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Tue Apr 15 12:25:50 BST 2008

Hoi Rob, (en anderen)

We hebben nu de mogelijkheid om fietsroutes aan te geven op
de NL fietskaart. Ik overweeg nu ook andere fietsroutes
in te rijden, w.o. de parkenroute in den haag
Ik voorzie nu al dat dat na verloop van tijd een warboel wordt.
Ook omdat veel fietsroutes dezelfde wegen volgen.
Het moet dus mogelijk worden om een keuze te maken uit fietsroutes
die op de kaart zichtbaar worden gemaakt.

Kunne we hierover een discussie starten, ik las wat over transparent
png's en de zonegrenzen layer, is een van beide een geschikte optie ?
Hoe gaan we keuzes maken ? Als functie van auteur, alfabet, doel ?
(De LF1 route is bijvoorbeeld een snelweg voor fanatieke fietsers
die in glimmend nylon bij voorkeur in groepen van 10-15 man
van sluis naar den helder coursen. Dat gaat maar moeizaam samen met
recreatiefietsen voor ouderen, om maar wat te noemen. )

Ook worden in midden delfland wandelpaden aangegeven
Een eerste 3 km is al beschikbaar.
Deze ga ik binnenkort taggen, ik heb al laarzen gekocht
want het is een zgn boerenland wandeltocht temidden hoog gras, koeien
en blubber.
http://www.recreatiegebied-midden-delfland.nl/frameset.asp?menu=2&v1=2

Ook hiervoor moeten natuurlijk server faciliteiten komen.

Gert