[OSM-talk-nl] Fietskaart : heen en weer, weer en heen

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Fri Apr 18 19:00:52 UTC 2008

Maar taggen heen en terug, wanneer wel en wanneer niet,
en als je besluit wel, is de keus dan gebaseerd op een stukje van 100m
met gescheiden fietsbanen, en zo ja alleen dat stukje
of meteen de hele route......wat denk jij ervan.

Is het voor een fietser nuttig om te weten dat hij eigenlijk
aan de andere kant van de weg moet fietsen, "omdat
die stomme trut van de routeplanner dat zegt"  ?
Of bepaald de fietser dat zelf wel.
Gaan fietsers eigenlijk wel met een ding op stap
dat zo gedetailleerd voorschrijft hoe met moet.
Als op een kruispunt uit het voorbeeld  je linksaf
moet, begrijpt de fietser dan toch wel zeker zelf
wel dat hij aan de overkant verde moet !

Willen we uberhaubt dat verschil maken, of routen
we 2 routes omdat dat kan !
Dus routen om het routen.....

De nodes:

Op het betreffende kruispunt  komen
drie verschillende 4 baans (2+2 fiets) wegen samen bij dezelfde
node (5). Dat betekent dat er tenminste 3 nodes op dit kruispunt
nodig zijn om te voorkomen dat sommige routeplanners
je 2 x zouden laten oversteken. Teken het maar uit.
Daarom heb ik de node op het fysieke punt gezet.
We moeten nu dus een 2e type niet renderbare
nodes toevoegen op de kruispunten van de
4 fietspaden (dus 4x), en de router moet nu slim
genoeg zijn om van die 4 de juiste node uit te kiezen.
Sommige fietspaden zijn niet eenrichting, dus op basis daarvan
kiezen kan niet. Als de route linksaf gaat
heeft deze dan de keuze uit een linker en een rechter
fiestbaan, en op sommige punten kiest de bewegwijzering de linker
zie
http://tile.openstreetmap.nl/~rubke/fietskaart/index.html?zoom=16&lat=52.01545&lon=4.33859&layers=B00

rara hoe kiezen we dat uit zodat het goed
gerenderd wordt, EN dat de routers tot aan de punten
kunnen routen.

Of volstaan we met "in de buurt van de node".

Gert

Gert