[OSM-talk-nl] Milieuparken

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Sat Apr 19 15:26:32 UTC 2008

Op 19 apr 2008, om 17:09 heeft Cartinus het volgende geschreven:

In het geval van een 'Milieupark' - wat een vreselijk woord trouwens
- lijkt me een node wel te voldoen. De feitelijke oppervlakte doet
toch niet zoveel terzake. Als er een weg / pad overheen loopt dan kun
je dat mappen.

> Ik heb er nog nooit één getagged, maar dit is eigenlijk een generieker
> probleem:
>
> Hoe tag je een area als de Map Features / render rules slechts een
> node voor
> iets kennen.
>
> 1) Gewoon taggen als een area, ook al wordt het niet gerenderd.
> 2) Als 1), maar tegelijk een discussie aanslingeren op de wiki/
> mailinglijst in
> de hoop dat het wel gerenderd gaat worden.
> 3) Zowel een area als een node taggen.

Dit komt inderdaad vaker voor. Ik doe altijd een node voor de
desbetreffende feature in het gebouw / de area. Dan weet je zeker dat
het op de kaart komt en in de toekomst kan het met een point-in-
polygon query alsnog automagisch worden toegevoegd aan de area.

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/