[OSM-talk-nl] OpenMoko telefoon (FIC 1973/Freerunner) met groepskorting

Christ van Willegen cvwillegen at gmail.com
Sun Apr 27 10:29:35 BST 2008

>  Dat klinkt wel heel aantrekkelijk :-) Ik zit niet zo in de OpenMoko
>  ontwikkeling, daarom een paar kleine vraagjes:
>  - Wanneer komt ie ongeveer?
Ze zijn al bezig geweest met productie-tests, due er zijn er al een
paar honderd gemaakt. Wij verwachten dat deze maand (mei dus...)
massa-productie begint. Dus, juni, ongeveer...

>  - Is deze versie al een beetje consumer-ready in de zin van stabiliteit?
Qua hardware wel, qua software niet. De software zou ik vanuit gaan
dat die eind dit jaar 'af' is. Wat ik wel verwacht in de eerste versie
van de software is:
- gesprek starten
- gesprek opnemen
- SMS sturen
- SMS ontvangen
- Kalender
- Contact list

Daarnaast zijn er al allerlei spelletjes en andere dingen geschreven.
TangoGPS (<http://www.tangogps.org/gps/cat/News>) is een tooltje dat
OSM kaarten (de PNG versies) kan gebruiken om je positie op te tonen
(nog niet navigeren, komt vast ook nog wel...)

>  - Er zit een "u-blox/Atmel ATR0635" GPS ontvanger in, heeft iemand daar
>  ervaringen mee?
Nee, maar de specs zien er goed uit.

>  Deze opmerking bij de specs is trouwens misschien ook wel relevant:
>  "- 2 3D accelerometers so that the phone can know its orientation for example
>  switching to landscape mode automatically" ...
Oh ja, vergeten! Was wel inderdaad goed om erbij te vermelden.

Je kunt die ook (deels...) gebruiken om wegvallend GPS-signaal te
'compenseren'. Niet om precie sje postie bij te houden, maar als je
bijvoorbeeld een afslag in een tunnel neem met de auto zou
bijvoorbeeld een navigatiesysteem dat kunnen merken (scherpe bocht) en
dan 'bijstellen' waar je bent.

Christ