[OSM-talk-nl] OpenMoko telefoon (FIC 1973/Freerunner) met groepskorting

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Apr 27 10:36:12 BST 2008

On Sunday 27 April 2008, Christ van Willegen wrote:

> Ze zijn al bezig geweest met productie-tests, due er zijn er al een
> paar honderd gemaakt. Wij verwachten dat deze maand (mei dus...)
> massa-productie begint. Dus, juni, ongeveer...

Da's al snel

> Qua hardware wel,

Ok, dat is het belangrijkste, software kan altijd nog komen.

> Daarnaast zijn er al allerlei spelletjes en andere dingen geschreven.
> TangoGPS (<http://www.tangogps.org/gps/cat/News>) is een tooltje dat
> OSM kaarten (de PNG versies) kan gebruiken om je positie op te tonen
> (nog niet navigeren, komt vast ook nog wel...)

Pyroute... Ik zou hopen dat Navit er een beetje op draait, dat vind ik op dit
moment het meest veelbelovend omdat het z'n eigen kaart-formaat heeft dat
lekker gecomprimeerd is en snel werkt.

> Oh ja, vergeten! Was wel inderdaad goed om erbij te vermelden.
>
> Je kunt die ook (deels...) gebruiken om wegvallend GPS-signaal te
> 'compenseren'. Niet om precie sje postie bij te houden, maar als je
> bijvoorbeeld een afslag in een tunnel neem met de auto zou
> bijvoorbeeld een navigatiesysteem dat kunnen merken (scherpe bocht) en
> dan 'bijstellen' waar je bent.

Inderdaad, daar doelde ik op :-)

Ik denk dat ik me maar eens op het lijste erbij zet.

--
Freek