[OSM-talk-nl] Implementatie mogelijkheden

Tim Blokdijk tim.blokdijk at desleutel.nl
Sun Apr 27 11:35:27 UTC 2008

Hallo mensen,

Ik ben aan het uitzoeken hoe wij hier op het werk een route planner
kaartje kunnen integreren in onze webapp.
Ik werk bij Stg. Thuiszorg De Sleutel (desleutel.nl) en we plannen hier
zorg voor mensen in (de regio) Eindhoven, bij het plannen wordt er nu
vaak gewoon routenet.nl bij gepakt, maar als dat allemaal geïntegreerd
zou zijn dan loopt het een stuk sneller. Helaas zijn de api's voor
routenet en google maps gesloten voor interne webapps. Wij hebben niet
het geld om daar voor te betalen en daarnaast standaardiseren we alles
op open source software. (waar mogelijk)
Dus ben ik nu aan het uitzoeken of osm geschikt is voor onze doeleinden.

Zoals het er nu op lijkt zoeken we zo'n "slippy map" dingetje met de
mogelijkheid om verschillende routes te berekenen in (de regio)
Eindhoven. Dit zou dan moeten worden geïntegreerd in een php5 webapp en
de (adres) gegevens moeten privé blijven (patiënt gegevens). Dus ik
installeer alles het liefst op onze eigen server.
De kwaliteit van de osm data in Eindhoven lijkt meer dan voldoende (ik
begrijp dat ik daar voornamelijk AND voor kan bedanken), verbeteringen
kunnen we in elk geval ook zelf aanbrengen begrijp ik.
Routeplanning lijkt nog niet echt mogelijk,
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/PHProute is wat ik tot nu toe
heb gevonden, het lijkt te voldoen maar nog geen release.
Zijn er mensen die al eerder hebben geprobeerd de data op deze manier te
gebruiken? Of zijn wij het eerst? Als er al mensen zijn voorgegaan waar
moet je dan op letten?

Groeten,

Tim Blokdijk