[OSM-talk-nl] Enschede Party

Jo ml at winfix.it
Fri Feb 22 13:49:14 UTC 2008

Lambertus wrote:
> Het is zo'n beetje een week na de party en ik ben erg benieuwd wat er
> allemaal met JROnline besproken is (wat betreft de tile server). Is er
> ergens een klein rapportje te vinden of gaat iemand dat nog maken?
>
> Mijn vragen:
> Komt er een andere tile server? Zo ja, wat? Mag die server ook gebruikt
> blijven om Garmin kaarten te serveren? Is het ook handig/toegestaan om
> de kaarten ook op die server te gaan maken (vergt vooral veel CPU power)?

Hallo Lambertus,

Ik ben ook aan het kijken om misschien aan rendering te gaan doen (voor
Belgiƫ + fietsroutes + busroutes, elke route zoveel mogelijk
onafhankelijk in transparante layers). Heb je enig idee wat ik best zou
kopen i.v.m. de server voor die rendering? Is AMD64 goed. Is het
interessanter om met 64 bits te werken, of maakt dat niets uit?

Of zou 'k beter naar Xeon-processoren kijken? Of is een snelle P4 ook al
goed? Of gewoon een moderne PC met Core2Duo en daar wat grote schijven in?

Polyglot