[OSM-talk-nl] footway, cycleway en pedestrian

Gerco-Kees Bloemsma gercokees at gmail.com
Thu Jan 10 15:25:15 UTC 2008

On Jan 10, 2008 4:18 PM, Lambertus <osm at na1400.info> wrote:

> Dat bedoelde ik ook (in te versimpelde vorm) :-)

oke, ik snap soms het simpelste niet :-)

> Het ging mij om (wat Armijn ook zei) dat correct taggen voor gaat op
> correct renderen. Dat lijkt me wel duidelijk.

> Nee, want dan worden ook correct getagde pedestrian gebieden naar
> cycleway of footway omgezet. Dit is dus handwerk, maar wel makkelijk te
> herkennen. Het is gewoon bij de import fout gegaan waardoor pedestrian
> gebieden evenals cycleways als pedestrian zijn aangemerkt. Niks aan te
> doen, 'gewoon' met het handje corrigeren.

Wat mischien wel zou kunnen is dat iemand een osm - file maakt met alle
pedestrian gemerkte ways, buiten de bebouwde kom, die nog nooit door een
gebruiker zijn gewijzigd... (dat zou je toch in de geschiedenis van het
object moeten kunnen zien....
Daarna inlezen in josm (eventueel in stukjes) aanpassen en klaar..... Ik
krijg het zelf niet voorelkaar om iets dergelijks te doen, en mischien kan
het ook wel niet goed (want er is nog steeds verschil tussen tracks,
cycleways en footways...), dus inderdaad, dan blijft het handwerk.... niets
aan te doen....

--
Gerco-Kees
<><