[OSM-talk-nl] Huisnummers AND in Karlsruhe formaat

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Tue Jul 29 09:41:13 UTC 2008

On Tue, 29 Jul 2008, Freek wrote:

> Een alternatief zou zijn om relaties te gebruiken, maar dat zou nog
> meer data genereren, dus dat heb ik nog maar niet gedaan.

Dat meer data genereren maakt niet uit, immers je gaat alleen relaties
gebruiken als je daadwerkelijk wat met huisnummers gaat doen (toch?!).
Voor 80% van de zoomlevels zijn huisnummers niet relevant, waarom het dan
toch als tags willen meegeven?

> [...]
> één van die twee gekozen worden, ik draai het tool twee keer en voeg de data
> samen). De weg wordt niet als geheel verplaatst (dat zou rare resultaten
> geven bij kronkelenende wegen), maar elke node op zich wordt verplaatst in de
> richting van de normaal op de hoek waar die node zit. Dit resulteert in
> netjes "geëxplodeerde" en "geïmplodeerde" wegen. Daarna wordt de weg aan
> beide uiteinden nog een beetje ingekort (weer met een vaste afstand) omdat
> dat in de meeste gevallen een resultaat geeft dat het meeste met de

Bedoel je dat er een kopie van het straten plan wordt gemaakt en een
'blevel' op wordt toegepast?

Als er een tooltje is om straks 'taken' te delegeren zou dat wel een
voordeel zijn, als het er niet is, jammer maar helaas zal het dan toch
were een big bang worden.

Ik maak me alleen een beetje zorgen over routering en het data duplicatio
beleid. Buiten dat er twee extra 'wegen' bij komen, wordt ook de
straatnaam gedupliceerd. Zelf zie ik momenteel het voordeel niet in om
data op dit niveau te dupliceren.

Als dat wel het algemene beeld is zou je *JUIST* weer terug willen naar
relations. Zodat je niet postcode, straatnaam, etc. dubbel gaat
neerzetten. Het materaliseren van de straatnaam in wegen en in deze
reeksen zal wel uit het oogpunt van 'makkelijk' zijn voortgekomen, 'nodig'
is het niet.

Stefan