[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Mar 2 12:17:39 GMT 2008

(twee replies in één)

On Sunday 02 March 2008, Joris Meijerink wrote:
> Twee punten die nog niet duidelijk zijn:
> -Lokale routes, is daar nog meer informatie bij nodig, het lijkt me
> handig de wegen een tag lcn_ref = "naam" mee te geven. Om dezelfde reden
> als bij de LF-routes, het makkelijk kunnen herstellen van de relatie.

Ik vind die praktijk een beetje dubieus: waarom zou je dan überhaupt relaties
gebruiken? Dit werkt ook niet als er meerdere routes dezelfde weg gebruiken.

> -Hoe om te gaan met de a / b versie van de LF routes. Het lijkt me beter
> daar 1 lijn in aan te brengen ipv de 2 mogelijkheden die er nu zijn.

Roles gebruiken lijkt me goed, alleen is de correspondentie forward=a,
backward=b een beetje willekeurig, maar goed.

Twee daarbij aansluitende vragen:
- Wat doen we met alternatieve routes? Zie ook discussie bij LF13 op
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Nederlandse_Fietsroutes
- Gaan we nog moeite doen om als er aan twee kanten van een weg een losliggend
fietspad loopt, de ene als "a" en de andere als "b" op te nemen in de
relatie? Voor rendering maakt dit i.i.g. weinig uit, je ziet het verschil
toch niet (op dit moment).

Helaas wel. Ik zou gaan voor optie 2.

--
Freek