[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Mar 2 14:19:07 UTC 2008

On Sunday 02 March 2008, Martijn Verwijmeren wrote:

> In een recente discussie op Talk [2] stelden Andy en Dave voor om
> daarvoor de "state" tag van een relatie te gebruiken. Eén van de
> alternatieve routes komt dan in de relatie voor de hele route. Alle
> andere alternatieve routes krijgen ieder een eigen relatie met de tag
> "state=alternative".

Ik vind 't goed (meer informatie dan het feit dat het twee alternatieven zijn
hebben we toch niet).

> Je ziet het mischien nu niet op een gerenderde kaart. Maar als er
> straks een goed routing programma komt voor OSM data, dan wil je
> natuurlijk wel dat die je de goede van die twee fietspaden op stuurt.
> Het lijkt me minder moeite om de relaties nu meteen goed erin te zetten
> (als je de gegevens hebt) dan straks alles nog een keer na te moeten
> kijken (of te fietsen). Maar dit is OSM: Iedereen kan natuurlijk
> doen wat hij zelf wil.

Fietspaden maak ik meestal wel los aan beide kanten van de weg. Ik denk dat
het trouwens wel meevalt met "fout" sturen (het is immers maar een paar
meter, toch al op het randje van je gps nauwkeurigheid), maar ik ben op zich
ook wel voor om het meteen goed doen. Enige obstakel op dit moment is wat mij
betreft het relatie-beheer [mmm, dat klinkt fout...] in JOSM.

--
Freek