[OSM-talk-nl] nationale fietsroute error 500

Jo ml at winfix.it
Mon Mar 10 10:51:56 UTC 2008

Martijn van Oosterhout wrote:

> Als deze bug bekend is, waarom wordt het niet rapporteert? Een
> consistente 500 error is een server fout. Op de engelse lijst weten ze
> van niks.
>
> Gert: het zou erg handig zijn als je aangaf *welke* relation het
> probleem had. JOSM geeft aan bij een error waar wij mee bezig was.
>
> Mvg,

Ik beschouwde het niet als een bug, maar als een PEBKAC. Ik kreeg het
iedere keer opgelost door het stuk dat dubbel was weg te halen en
opnieuw proberen te uploaden. Dat dubbele stuk terugvinden was
natuurlijk de echte uitdaging, want dat is niet zo gemakkelijk.

Mijn manier om relaties voor routes aan te maken:

relatie openen (of aanmaken), CTRL-A om alle members te selecteren. Dan
de knop aan de rechterkant. Dan wordt vanzelf duidelijk wat er al wel
inzit. (Maar niet wat er dubbel inzit). Dan members toevoegen. (maar er
wel voor zorgen dat enkel datgene geselecteerd is wat moet worden
toegevoegd.

Als 'k aan het selecteren ben en die weg moet nog worden onderbroken,
dan gebruik 'k CTRL-linkermuisknop om het laatste stuk weer te
deselecteren. Ik voeg de goed geselecteerde members toe en dan begin 'k
de weg te splitsen.

Jo