[OSM-talk-nl] Fietskaart

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Tue Mar 25 12:29:56 GMT 2008

De vereniging moet zich dan tot dienst stellen
de financiële zaken te beheren, en als rechtspersoon
daarvoor te fungeren. Verder veranderd er aan osm-nl
helemaal niks. We gaan niet lopen vergaderen
over tags enzo, het gaat best goed zoals het nu is.
Maar als OSM een succes wordt hebben we aan de
huidige NL server niet genoeg. Sterker nog,
als alleen maar de fietskaart een succes wordt, al niet
meer. Uitbreiding van de server kost centjes, gekregen of verdiend,
en die moeten worden beheerd.
Vroeg of laat is daarvoor een rechtspersoon benodigd.
De meest eenvoudige en eerlijke rechtspersoon
is een vereniging, geen BV of stichting lijkt mij....
We hebben onlangs nog geld gekregen voor software
Ontwikkeling, en die moet steeds via een omweg
worden ontvangen.  Niet elke geldschieter
heeft daar problemen mee, maar provincies moeten
ECHT verantwoording afleggen over de centjes, en die
Willen geen gezeur.

Ook ik wil wel tijdelijk bestuurslid zijn, totdat
de vereniging is opgericht. Daarna regelen we
Een vergadering op de wiki om e.a. voor 1 jaar
vast te leggen.

Zij er mensen die fundamenteel tegen zijn ?????

Gert Gremmen