[OSM-talk-nl] trackingsoftware

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Tue Mar 25 20:01:34 GMT 2008

>  > Ik zou nog steeds graag iets krijgen wat op een PDA of Laptop werkt
>  > (bijvoorkeur platform onafhankelijk) waar je heel snel situaties op
> kunt
>  > neer zetten dus:
>  >
>  > - Markeer punt
>  > - Selecteer verkeersbord
>  > - Pas de twee toe
>  > - Zet op de kaart
>  >
>  > (analoog voor snelheid etc.)
>
> Is dat voor wanneer je live en fysiek op de plek zelf bent, of juist als
> GPS-loze redactionele applicatie?

Juist als je op de bijrijders stoel zit. De hele omgeving ziet en lekker
met wat toetsen op je toetsenbord of touchscreen dingen aan kunt maken.

Als we vervolgens ook een algoritme kunnen toevoegen dat de weg volgt op
de kaart, dan weet je twee dingen:
1) Is de weg waar je op rijdt de virtuele breedte die op de kaart is
aangegeven. (Dus klopt de kaart en het type weg)
2) Je past een bord toe op een segment van een weg en niet op 'middle of
nowhere'

Stefan