[OSM-talk-nl] validatie/verificiatie-projectjes

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Wed Mar 26 08:33:52 UTC 2008

2008/3/25 Richard Duivenvoorde <rdmailings at duif.net>:
> Mensen,
>  ik heb gister op basis van de code van tile.openstreetmap.nl en een
>  postgisdatabase-je een paar pagina's in elkaar geflanst om 'gewone'
>  gebruikers/bewoners de mogelijkheid te geven om 'foutjes' aan te melden.
>  Ik stel voor: foutje.openstreetmap.nl ;-) (of moet dat positiever?).
>
>  Dit naar aanleiding van het feit dat geinteresseerden in mijn omgeving
>  opmerkingen maakte in de trend van: "mijn wijkje staat er nog niet op
>  ..." etc. Maar ook potentiele klanten vragen: en hoe gaat dat met fouten???

Ik vind het erg mooi. Aan de client code kan gehackt worden, maar wat
voor soort dingen zijn nodig op de server?

>  Verder kun je dan hier:
>  http://www.duif.net/osmfoutje/osmcheck.php
>  het huidige lijstje zien. Ik zet ook een stip in de NL kaart om mensen
>  de gelegenheid te geven projectjes in de buurt te zoeken.

Ik zie dat je hier een extra WFS layer gebruikt. Eigenlijk zou dat
beter zijn als een soort GML/WFS layer in OL, maar ik waat dat OL dat
niet zo makkelijk aankan als het er veel worden (dat is een van min
projecten).

>  Is het een idee om zoiets bij openstreetmap.nl onder te brengen?
>
>  Of was er al een meldingssite....

Er zijn er meerdere maar ze komen nooit af.... Dus, als deze af is dan
wordt het _de_ melding site :)

>  Als dit wordt opgepikt kan het nog eindeloos worden uitgebreid:
>  - hoe vink/meld je een foutje 'af'
>  - paging wanneer er veel foutjes binnenkomen
>  - bij de inzoom op de NLkaart alleen die foutjes binnen dat gebied tonen
>  (ruimtelijke query)
>  - security :-0
>  - screendumpje of schetsje (image) meesturen en bij projectje opslaan
>  - enz enz

Met OL kan je inderdaad mensen een soort tekeningetje laten meesturen.
Het bijhouden van de fouten is het moeilijke op 't ogenblik...

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/