[OSM-talk-nl] validatie/verificiatie-projectjes

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed Mar 26 21:27:38 GMT 2008

Richard, sorry, ik typte niet zorgvuldig, het gaat niet om een
transactional WFS maar om een tiled WFS. Dat is een project waar
Martijn van Oosterhout zich over wilde buigen om de performance van de
WFS te verbeteren voor grote datasets. Hij had ideeën maar nog geen
tijd om het te ontwikkelen. Het voordeel zit 'm voor dit project in
het feit dat je niet heen en weer hoeft naar de server voor
featureinfo, wat een betere user experience mogelijk maakt (selectie,
metadata over puntje in een tooltip).

Aangezien MvO al redelijk uitgewerkte ideeën had over zo'n tiled wfs
kunnen jullie misschien wel ieder een deel van dit project oppakken en
verder laten groeien, het heeft echt potentie, ook om internationaal
uit te rollen volgens mij. Er zou zich ook één of twee mensen over het
back end moeten buigen. Wat dat betreft: trac lijkt mij persoonlijk
zwaar, we hebben al de mailinglijst, irc en de wiki, moet er nog een
informatie/discussiekanaal bij? Nee, is mijn gedachte. Maar je moet
wel een aantal dingen kunnen:
* Openstaande issues zien en selecteren (geografisch of anderszins)
* Markeren als 'opgelost' of wellicht één of twee intermediate statussen
* Contact opnemen met indiener
* Aanmelden voor GeoRSS-feed over een gebied ('verantwoordelijkheid
nemen' voor een gebied)
En misschien nog 1 of twee dingen.

Bedenk dat hier geld voor is, met een redelijk en haalbaar projectplan
(en dat hoeft volgens mij niet veel meer te zijn dan wat we nu al
bespreken plus een inschatting van de te besteden tijd) kun je hier
gewoon betaald werk van maken. Over de details kunnen we het altijd
nog hebben. Leuk om een keer met een paar man af te spreken om van
gedachten te wisselen hierover en ideeën uit te wisselen?

Oh ja, wat betreft die polygonen tekenen om aan te duiden waar je zit:
misschien niet geschikt voor een leek-gebruiker, maar iedereen kan een
marker plaatsen. Dat lijkt me toch wel het minste om iets beter te
kunnen aangeven waar de fout / omissie zich bevindt.

Grtz,
--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 26 mrt 2008, om 22:02 heeft Richard Duivenvoorde het volgende
geschreven: