[OSM-talk-nl] Nauwkeurigheid AND

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Fri May 2 23:58:02 BST 2008

> On Friday 02 May 2008, Sjors Provoost wrote:
> Als je op meerdere dagen (en zelfs meerdere GPS ontvangers) dezelfde
> afwijking
> hebt zal dat wel aan AND liggen. (Individuele traces hebben meestal een
> zekere afwijking, maar het gemiddelde zou goed moeten zijn.) Er zijn op de
> mailinglist volgens mij al eerder berichten voorbijgekomen van mensen die
> hele wijken hebben moeten opschuiven. Ik zou zeggen: als je genoeg
> meetpunten
> van verschillende momenten hebt, schuif de boel maar op. Het enige wat
> [...]

Zou het mogelijk zijn om iemand met een DGPS ontvanger eens een paar
referentie punten te laten zetten binnen een stad, en aan de hand daarvan
de boel te verschuiven?

Om nog even een doemdenker scenario te bedenken... het kan niet zo zijn
dat iemand (binnen OSM) stelsel matig een projectie afrondingsfout maakt?

Stefan