[OSM-talk-nl] fietsen door de Ijtunnel

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Sep 8 15:03:14 UTC 2008

Martijn van Exel wrote:

> Deze twee onderscheiden lopen dwars door elkaar, waardoor er
> verwarring ontstaat.En verwarring leidt tot inconsistente tagging door
> de mappers. Dus als een tagging-standaardenclub daar duidelijkheid in
> kan helpen aanbrengen door het doen van een aanbeveling van een
> ondubbelzinnig (dus niet: wijkontsluitingsweg = secondary, daar moet
> namelijk nog een interpretatieslag tussen) schema, dan juich ik dat
> toe. Alleen het introduceren van een geheel nieuwe interpretatie van
> 'trunk roads' vind ik niet zo'n goed idee, en dat wilde ik graag
> [...]

Ik vind dat je een heel goed punt maakt. Ik wil in dit verband ook deze weg even
laten zien:
<http://informationfreeway.org/?lat=51.33&lon=6.04&zoom=14&layers=B000F000F>
De Baarlosweg die overgaat in De Meern.

Getagt (uit de AND data) als een secondary, maar in de praktijk een bochtig
weggetje dat door de wegbeheerder (terecht) op 60 km/h is gezet.
Is dat een secondary waard, vooral als ik dat vergelijk met de N562 (brede 80 km
weg met vrijliggende fietspaden) die ook als secondary getagt is?

Maarten