[OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

Myckel Habets myckel at sdf.lonestar.org
Tue Sep 16 05:57:13 UTC 2008

On Tue, 16 Sep 2008 07:13:14 +0200
Geert Schuring <geert at schuring.eu> wrote:

> Pfjeeuw... toen ik de titel las dacht ik dat ik de wind van voren zou
> krijgen. Dictator schap klinkt nou niet echt positief.

Hoofdmoderator? (Of een Linus Torvalds, die zich ook zo gedraagt en
iedereen accepteert als dusdanig).

> KLopt, maar toen ik dat zei werd ik behoorlijk afgeschoten omdat OSM
> volgens diegenen anarchie moet blijven, en ook altijd zal blijven.
> (volgens hen dan he?)
>
> Ik sta nog steeds volledig achter mijn voorstel.

Ik heb dergelijke uitspraak ook vorig jaar gedaan, op de mapping party
in Amsterdam, alleen noemde ik het geen dictator, maar een mapping groep
(er is dan ook niet een persoon verantwoordelijk, maar de gehele groep
(4 a 5 personen) moet uit problemen komen). Ik denk dat dit er ook voor
zorgt dat als de dictator "even geen tijd heeft", dingen niet blijven
liggen. Het is en blijft een vrijwilligersproject en dit soort dingen
kunnen dan veel tijd gaan opnemen. Ik denk dat je de
verantwoordelijkheid en regie niet bij een persoon moet leggen.

Daarnaast kan de opzet per gebied verschillen. In kleine dorpen kan
goed met het "dictator"-idee gewerkt worden. In grote steden zie ik
liever mapping groepen.

Mijn 2 eurocent.

Myckel