[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sun Apr 5 17:12:34 UTC 2009

On Sunday 05 April 2009 14:52:24 Ronald wrote:
> * locality = buurtschap zonder naamsaanduiding ter plaatse

Zoals Ben al eerder in de discussie heeft aangegeven is de locality tag
ingevoerd voor onbewoonde plaatsen met een naam. Bijv. "Ooster Eng" voor een
akkercomplex aan de oostkant van een een dorp. Het lijkt me handig om dan in
Nederland niet een andere betekenis aan die tag te hangen.

Dus of een nieuwe tag verzinnen voor buurtschappen zonder bord, of
buurtschappen met en zonder bord allebei taggen als hamlet. Dat tweede is wat
ik vorig jaar rond het maken van de carnavalskaart al gedaan heb voor een
groot deel van Brabant. (grofweg tussen Breda, Eindhoven en 's Hertogenbosch)

--
m.v.g.,
Cartinus