[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Theun theun.mail at gmail.com
Tue Apr 7 18:45:01 UTC 2009

Pagina in wiki is inmiddels aangepast, ik heb hierop echter nog wel enkele
opmerkingen.

De opmerking van Cartinus lijkt mij heel zinnig. Locality staat los van
bebouwing.
Ook lijkt het mij niet nodig om onderscheid te maken tussen buurtschappen
met of zonder bord. Als een bepaalde groepje huizen of buurt een naam heeft,
geef die dan gewoon aan als hamlet ongeacht of dit nu wel of niet van een
bord is voorzien.

Waarom bij de scheiding tussen village/hamlet de nadruk op de borden leggen.
Gewoon scheiding leggen op de in de gemeente vastgelegde woonplaats. Is het
makkelijkst te controleren/bepalen. Wie in een buurtschap o.i.d. woont heeft
als woonplaats het dorp/stad waaronder de buurt valt.
Er zijn vooral hier in Friesland (met 900 dorpen) genoeg dorpjes die geen
blauw kombord hebben omdat er geen duidelijke bebouwde kom is of deze aan
een doorgaande weg ligt waar men niet 50 wil rijden. Nu wordt het door de
dubbele criteria weer onduidelijk.

Groet Theun,