[OSM-talk-nl] een amsterdam zonder keep right issues - bijna dan

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Thu Aug 6 11:07:19 UTC 2009

On Thursday 06 August 2009 11:18:00 Rejo Zenger wrote:
> ++ 06/08/09 10:36 +0200 - Lambert Carsten:
>
> Ook zonder zulke overduidelijke niveau overbrugging lijken trappen mij
> erg zinvol. Kleine, smalle trappen in een groot plein niet. Trappen in
> een pad of trappen over de gehele breedte van een plein lijken me zeer
> zinvol. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een routeplanner voor rolstoelers.
Ik had ook al aangegeven dat ik het op-zichzelf wel zinvol vind.

> Waarom is dat?
Ik zie de toegevoegde waarde van een perron als area niet. Integendeel het
maakt al die 'ways' die erop aansluiten nodeloos ingewikkeld. De mapfeatures
geeft aan dat het kan (als area aanmerken:"especially wider ones") maar ik
zie daar nauwelijks een discussie over dus het lijkt niet erg doordacht.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:railway=platform

> Je hebt het over iets anders. Zie mijn andere e-mail, met directe link
> naar de way die ik bedoelde.
Ja ik begrijp het nu. Die oplossing aan de andere kant vind je juist niet
mooi. Ik kan mij daar iets bij voorstellen.

> Ik wil ID's. :)
Die afkortingen weer.. !?  :)

Lambert Carsten