[OSM-talk-nl] Wegentagging in NL

Paul Smits paul.l.smits at gmail.com
Wed Aug 12 22:40:55 UTC 2009

Hoi Christiaan,
Ik ben helemaal met je eens dat we binnen en buiten de bebouwde kom het
beste zouden kunnen scheiden, het liefst met voorbeeldfoto's van beiden bij
elke tag natuurlijk ;). Losse tabellen lijken mij het beste aangezien er
niet veel overeenkomst is tussen bijvoorbeeld een secondary binnen en een
secondary buiten de be bebouwde kom. Ook is dit m.i. een stuk
overzichtelijker.
Wat betreft tertiary buiten de bebouwde kom weet ik niet of je het zo
beknopt moet omschrijven. Unclassified wegen kunnen bijvoorbeeld ook "wegen
(geen N-wegen) die dorpen of een dorp en een stad met elkaar verbinden"
zijn.
Verder ziet het er prima uit. Wat mij trouwens opviel aan het huidige
overzicht waren de titels die gegeven zijn aan de verschillende wegen buiten
de bebouwde kom. "Provinciaal" zegt slechts iets over het beheer van de weg,
niet de functie of uiterlijk. Veel zogenaamde "Nationale" (primary) wegen
zijn in feite provinciaal.
--
MVG,

Paul Smits