[OSM-talk-nl] Hoe duikers mappen

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Mon Aug 17 11:56:56 UTC 2009

Op 16 augustus 2009 21:53 schreef Polderrunner het volgende:
> [...]
>  > Als er geen brug is en je geen open water ziet, ja dan opsplitsen en
> een duiker "aanleggen". Op andere plekken in de buurt lijkt dat wel
> gebeurd te zijn. Zie bijv. Soestdijksekade en Loosduinsekade (alhoewel
> ik vanaf mijn PC niet kan zien wat de situatie ter plekke is). Misschien
> kun je wat foto's maken en online zetten, zodat we kunnen zien wat de
> situatie is? Vooral als iets "bijna niet als brug herkenbaar is" kan een
> plaatje veel verduidelijken. De grens zou kunnen zijn of het water ter
> plekke vernauwd en duidelijk overkluisd is, of dat er alleen een brugdek

Om de situatie van de Soestdijksekade / Loosduinsekade wat te
verduidelijken. Het water loopt hier gewoon door, het zijn twee
bruggen. Je kunt zelfs vanaf het water van de Loosduinsekade doorvaren
naar de Binckhorst en de Vliet om vanaf daar de rest van het land in
te varen. Dus hier de waterwegen verbinden kan geen kwaad. Maar of ik
dan het "natural=water" ga aanpassen vraag ik me af, mede n.a.v. de
diverse andere reacties.

Als je over de Loosduinsekade rijdt (in de richting van het centrum
dus) kun je, vanaf straatniveau gezien, best missen dat je over een
brug heen gaat. Als je loopt of gewoon beter oplet zie het echt wel,
maar dat bedoelde ik met "niet als brug herkenbaar". Het was een
beetje vaag, nu het nog eens teruglees, sorry.

>  > Kun je evt. achterhalen wie verantwoordelijk is voor de originele
>  > tagging en vragen hoe hij(/zij) tot deze oplosisng is gekomen? Of
> komt dit door de AND import?
>
> Het lijkt dat ik voor de edits bij de brug Soestdijksekade/Volendamlaan
> verantwoordelijk ben (de fietspaden tenminste, er zitten daar ook nog
> wat oorsprongelijke AND data bij). Ik heb het (als voorbijlopend
> hardloper) als een brug gezien en zodanig getagd.

Dat klopt, het is ook een brug. Alleen op de tiles levert het een wat
vreemd resultaat op, door die losse bruggen per way. Een relatie van
die wegen kunnen maken en dan aangeven dat het samen één brug met
meerdere wegen is zou een mooie oplossing zijn. Maar het zal wel niet
zo eenvoudig zijn om dat als voorstel goedgekeurd te krijgen.

Gegroet,
Frank