[OSM-talk-nl] webpagina

Lambertus osm at na1400.info
Mon Aug 17 13:34:36 UTC 2009

Lambert Carsten wrote:
> Als het er 20 waren dan zou ik klagen dat niemand meer door de bomen het bos
> ziet. En dat van iemand die zelf als klacht altijd krijgt dat ik teveel
> details geef. :)

Het zijn er op dit moment 4 en ik verdenk de Traveling Salesman auteur
ervan dat hij ook nog eens met een webversie aan komt zetten. Dan ga je
de passant van onze portal overspoelen met keuzemogelijkheden...

Komt er imo op neer dat we een keus moeten gaan maken en doe dan
bijvoorbeeld YOURS en CM. Dan zie je als gebruiker ook het verschil
tussen rauwe techno functionaliteit van YOURS Made in Holland en de
Google achtige 'ooowww aaah' UI van CM :-)

> Als iemand jouw zou vragen of je met Openstreetmap kunt routen, zou jij je dan
> beperken tot je eigen Yournavigation? Ik denk van niet. Het feit dat op de
> vraag 'Kan ik een route plannen?' maar een antwoord komt suggereert dat dat
> het beste is en misschien wel het enige.
Daar heb je gelijk in.

> Hoe fantastisch ik jouw site ook
> vindt,
Nu moet je ophouden /bloos/. :p

ik denk niet dat iemand die google maps als referentie heeft daar erg
> onder de indruk van zal zijn.

Oh :(

> Yournavigation moet er beslist bij want het
> gaat hier niet alleen om Openstreetmap maar ook om nl en dus mogen en moeten
> Nederlandse projecten daar vrij prominent getoond worden. Daar bovenop komt
> dat Yournavigation een ander aanpak heeft en veel sneller is. Zodra ik een
> route kan 'corrigeren' met behulp van via-points en vervolgens een gpx track
> kan downloaden dan zal ik die vrijwel exclusief gebruiken.
Akkoord, ik ga mijn GF vanavond lief aankijken in een poging tijd te
maken om het om te bouwen.

Al die lange
> lijsten met 'na 10km rechtsafslaan de huppeldepup weg in', zouden er mensen
> zijn die daar gebruik van maken?
Ik zou het niet weten. Er is trouwens een google summer of code project
waarbij een text-only uitbreiding voor YOURS is gemaakt speciaal voor
blinden en slechtzienden. Die laat ook de straatnamen zien.

Maar die uitbreiding is 1 grote hack omdat YOURS nog niet de straatnamen
terug geeft + de segment lengtes. Zodra de API voor versie 2 af is dan
wordt die informatie ook meegegeven en is het maken van een text-only
interface een stuk makkelijker.