[OSM-talk-nl] excuses

Andre Engels andreengels at gmail.com
Sat Dec 19 09:14:23 UTC 2009

2009/12/19 Taede's hotmail <taede.terpstra at hotmail.com>:
> En daar komt nog eens bij dat het bedoeld gebruik en het werkelijk gebruik
> nog wel eens van elkaar wil verschillen – zeker in een fiets anarchistisch
> land als Nederland. Wat ik van de discussie gezien heb op de tagging lijst
> zijn er een aantal mensen uit de USA, Australië en andere Britse koloniën
> aan het muggenziften, daar wordt iets anders tegen regeltjes aangekeken dan
> bij ons.

Niet alleen daar... Herinner het me al van Duitsland. Typisch is in
mijn ogen de reactie van een fietser op een rood stoplicht. Een
Duitser zal redeneren "Is het een nuttige regel dat je stopt voor een
rood stoplicht? Ja. Dus stop ik." Een Nederlander zal redeneren "Is
het nuttig dat ik _nu_ bij _dit_ rode stoplicht ga stoppen?" - en als
hij niemand in de weg zit dus rustig doorfietsen.

André Engels, andreengels at gmail.com