[OSM-talk-nl] Fietsroutes Incrorrect getagged

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Tue Feb 3 19:32:57 UTC 2009

On Tuesday 03 February 2009, René Affourtit wrote:
> Hoi,

> Dat is een afspraak die bij mijn weten al een tijd staat. Het idee
> was dat je zo makkelijk kan zien of een route compleet is (?). Het
> heeft alleen altijd een beetje ondergesneeuwd gestaan op de wiki,
> vandaar dat het nu expliciet genoemd wordt. En natuurlijk zou je ze
> ook automatisch op kunnen zoeken.

Vraag is natuurlijk of het niet even makkelijk te zien is als de
uiteindes van die routes een node hebben met een rcn_ref... En horen de
knooppunten ook misschien niet eerder thuis in de overkoepelende
netwerk-relatie?

> Het verhaal met state=connection in (B) voor een route tussen
> netwerken valt me nu pas op en is (in mijn ogen) overdone. Connection
> zie ik als verbinding tussen bijvoorbeeld een stadscentrum en een
> node. routes tussen netwerken verschillen niet van routes binnen een
> netwerk.

state=connection is voor volgende gevallen in de knooppuntnetwerken:
* verbinding POI of dorps-/stadscentrum met netwerk
* in een uitzonderlijk geval (ik ken slechts één geval hier in België)
wordt ook eens een verbinding gemaakt tussen twee routes van het
netwerk zelf. Dat stuk is dan geen echte route van het netwerk, en
heeft geen knooppuntbordjes, maar is als tekst langs de route aangeduid
dat je die doorsteek kan maken.

"connection if the route connects two cycle node networks" zoals op de
pagina staat hoort inderdaad niet voor state=connection.

Bij lusvormige routes is state=connection soms ook gebruikt om de
verbinding tussen twee dergelijke routes te mappen.

Ben