[OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

Lambertus osm at na1400.info
Thu Mar 5 10:46:49 GMT 2009

We kunnen juridisch dus niet aan de gegevens komen en de commerciële
bedrijven blijven alles doen om hun belangen te verdedigen. Falkplan
heeft volgens hun een beter product dan waar veel consumenten kennelijk
op zitten te wachten (Falkplan's eigen woorden!) maar waarvoor wel de
volle mep betaald dient te worden, waardoor veel afnemers van hun
kaarten eigenlijk teveel betalen.

Ons antwoord daarop zou kunnen zijn:
- Meer community building
- Meer rijden, fietsen en mappen
- Meer bekendheid van OSM bij het grote publiek creëren
- Zoveel mogelijk klanten van Falkplan, TomTom e.d. over zien te halen
OSM te gebruiken (denk aan gemeentes, waterschappen etc.).

Kortom, we hebben de mogelijkheid om Falkplan gewoon failliet
concurreren met onze combinatie van gratis én superieure data! Het
verdiende loon voor een monopolistisch bedrijf dat teert op
belastinggeld en geen flexibiliteit toont. Daarmee kunnen we ook de
overheid laten zien dat het geen zin heeft de ouderwetse gevestigde
belangen maar te blijven dienen ten koste van de belastingbetaler.

Zo.