[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Lambertus osm at na1400.info
Fri Mar 27 08:23:34 GMT 2009

Ik zou het volgende voorstellen:

* locality = buurtschap zonder naamsaanduiding ter plaatse
* hamlet = dorp/buurtschap aangeduid met wit naambord blauwe letters
* village = dorp aangeduid met een blauw naambord witte letters maar
minder dan 10k inwoners
* town = dorp/stad met meer dan 10k inwoners maar kleiner dan 100k
* city = stad met meer dan 100k inwoners.

Ik meen een dergelijke indeling al eens eerder zo tegengekomen te zijn...