[OSM-talk-nl] Steden/dorpen

Roeland Douma unix at rullzer.com
Fri Mar 27 10:27:31 GMT 2009

Niet eens naampjes erbij Rob :P

Las dit net: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stad#Definitie_stad_in_Nederland wat
eigenlijk wel logisch klinkt inderdaad.

Classificatie op basis van inwoners is op zich geen slecht idee. We hebben
tenslotte 21 steden van meer dan 100K (
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grote_Nederlandse_steden ).

Misschien is echter iets meer subtiliteit in Nederland wel zo handig. Daar we
anders denk ik wel een heel grote groep hebben tussen de 10k en 100K.  Geen
idee hoe je het moet noemen maar misschien iets van 10k tot 50k en 50k tot
100k?

Groet,
--Roeland