[OSM-talk-nl] openbaar vervoer routes

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sun Mar 29 20:11:31 BST 2009

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen wrote:
> Die lijn 14 heb ik een tijd geleden ingetikt.
> We hebben van district haaglanden alle gps traces
> van de bussen en trams in DH en omstreken
> Hter beschikking (geen haltes).
>
> Totdat ik of iemand anders de situatie rond
> CS goed in kaart heeft gebracht (flink ingewikkeld!)
> Is het project stilgelegd.

Ik wil er best wat aan bijdragen (lang leve OV kaart) maar daarvoor wil
ik eerst de op IRC al vele male beschreven 'applicatie' online hebben.

Dat zou betekenen dat je 'haltes' als dynamische PIO's op de kaart ziet,
ga je over een halte heen dan krijg je de hele route als overlay te
zien, door vervolgens te dubbelklikken blijft de overlay te zien en kun
je een andere route aan klikken om er bij te voegen.

Door aan deze informatie weer dynamische PoI's te koppelen die treinen,
bussen etc. representeren krijg je een mogelijkheid om direct visueel te
zien wanneer het zin heeft om naar een bus te rennen of rustig aan te doen.

Milo, is met het eerste stuk (de dynamische haltes) begonnen.

Stefan