[OSM-talk-nl] Doe jezelf en anderen een plezier en gebruik Potlatch niet meer

Martijn Coenen m.coenen at coenenict.nl
Tue Mar 31 08:28:59 BST 2009

Op dinsdag 31-03-2009 om 09:17 uur [tijdzone +0200], schreef Hans van
Wijk:

> Ik heb JOSM wel op mn pc maar ik gebruik het alleen om mn gebouwen
> mooi rechthoekig te krijgen! Het is imho te IT-minded. Maw minder
> intuitief. Potlatch daarentegen is een echte no-fuss editor. Veel
> fijner in het gebruik. En ik heb het echt al een paar keer geprobeerd
> met JOSM.

Ik begrijp de frustratie als je 60000 problemen moet oplossen door deze
tool en dat je dan deze oplossing wil toepassen.

Ik ben ooit een keer begonnen met JOSM maar ging weer snel naar
Potlatch. En dan ben ik zelf nog software ontwikkelaar van beroep.

Ik heb daarna nooit meer iets anders gebruikt dan Potlatch (al heb ik in
de afgelopen winter weinig aan OSM gedaan, het mooie weer komt er weer
aan).

Het lijkt mij verstandig als de OSM-community de problemen van Potlatch
aanpakt (het is hét programma wat gelinkt wordt direct in de kaart onder
edit) in plaats van te stellen dat we het niet meer gebruikt moet
worden. En zoals Hans hierboven schrijft, een intuïtief programma is
gewoon handiger in gebruik.

Met vriendelijke groet,
Martijn Coenen