[OSM-talk-nl] Doe jezelf en anderen een plezier en gebruik Potlatchniet meer

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Tue Mar 31 08:55:13 BST 2009

> Er zijn de volgende problemen met editen:
>
> -er is een zoomlevel te kort
> -potlatch staat standaard met vette lijnen aan, waardoor je niet goed kan
> zien wat je doet
>  regelmatig tref ik kruispunten aan waar je kan zien aan de route die
> wegstukjes volgen dat de gebruiker
> 4x of 5x heeft geklikt voordat de connectie is gemaakt.
> - potlatch is te traag op minder snelle computers
> - er zijn integriteitsproblemen met de real time update van data.

Er is nog funding? Kun je een developer inhuren die deze punten oplost
(behalve 'te traag op minder snelle computers' wellicht)? Desnoods door een
commercieel bedrijf in in te huren als het niet lukt om te werven in de
community?

Verder is Potlatch is de editor waar OSM beginners tegen aan lopen, en
> beginners maken van nature al meer "fauten".

En dat is meteen ook de kracht van Potlatch. Zeker als 'cartografieclub' wil
je een zo laag als mogelijk deelnamedrempel en zo veel als mogelijk
verbeteringen. Door Potlatch niet meer te laten gebruiken gooi je het kind
met het badwater weg, so to speak.

Groet, Zoran