[OSM-talk-nl] huisnummers controle

Lennard ldp at xs4all.nl
Sat Sep 26 09:01:41 BST 2009

Rejo Zenger wrote:

> Same over here.

Wat als iemand op 2b moet zijn, en dat nummer ook invoert in een
routeplanner? Moet de router eerst kijken of er een 2b in de data zit,
en daarna zelf maar gokken dat het in de buurt van 2 is en je daarheen
routen? Dat werkt dus niet (goed) in jouw voorbeeld van 49 vs 49a aan 2
zijdes van een gracht.

Andersom, als een router dit doet, is 2b opeens een geldig huisnummer in
de routeplanner, hoewel dat nummer fysiek niet hoeft te bestaan.

addr:interpolation=alphabetic is niet voor niets hiervoor bedacht, heren.

--
Lennard