[OSM-talk-nl] 3dshapes and AND user and ODbL

Frank Steggink steggink at steggink.org
Fri Dec 3 17:00:05 UTC 2010

On 10-12-03 03:33 PM, Stefan de Konink wrote:
> En om te voorkomen dat men dit ooit nog een keer aan alle *echte*
> contributors hoeft te vragen wordt gevraagd de CT te onderschrijven
> zodat migreren naar een nog strictere licentie in de toekomst nog
> makkelijker kan ;)
Ik heb nergens in de CT gelezen dat dit het geval is. History is ook
data. Ik zou het trouwens niet acceptable vinden als wat je suggereert
ooit gestalte zou krijgen.

> Dus je kunt ja zeggen tegen: doe mij maar ODBL, maar met CT doe je
> eigenlijk: ik ben een schaap en als de meerderheid beslist vind ik
> alles goed.

Dus jij vindt het OK dat een enkel individu in staat moet zijn om de
voortgang van een project als OSM tegen te houden? Als je meent dat iets
niet in de haak is, maar 99% van de gebruikers heeft er geen problemen
mee, dan zou ik eerst maar een kijkje in de spiegel nemen.

Als er echt iets niet in de haak is, dan wordt dit ook eerder
gesignaleerd, en velen van degenen die in staat is om zelf een mening te
vormen zullen hierin meegaan, dus zal het nooit zover komen. Tenzij je
per sé tegen de stroom in wilt blijven roeien.

Frank