[OSM-talk-nl] 3dshapes and AND user and ODbL

Frank Steggink steggink at steggink.org
Fri Dec 3 17:51:32 GMT 2010

Roeland,

Natuurlijk is dat zijn goed recht. Als het straks eindelijk mogelijk is
om aan te geven dat hij tegen de CT is, moet hij dat ook vooral
aangeven. Dan gaat zijn data niet mee met de migratie naar ODbL. Die
mogelijkheid verliezen we als er wordt overgegaan naar de nieuwe CT; dat
is waar. Dit is dus het moment om aan te geven dat je het er niet mee
eens bent (o.k. binnenkort dan; van mij had de 'tegen' knop er allang in
gemogen...).

FYI, ik heb zelf wel ingestemd met de CT, want ik wil niet dat mijn
bijdragen verloren gaan, mocht ik onverhoopt onder de bus belanden...
Wat de eventuele volgende, toekomstige, licentie betreft: daar zal ik me
t.z.t. in verdiepen mocht het überhaupt ooit zover komen. (Gezien de
perikelen verwacht ik niet gauw dat iemand deze stap zal durven zetten.)
Als ik het er niet mee eens ben, dan zal ik daar tegenstemmen. Mocht de
meerderheid / kudde schapen daar anders over denken, jammer dan. Ik ben
bijv. ook niet blij met onze huidige regering, maar moet het er wel mee
doen. Ik denk dat dat nog altijd beter is dan helemaal geen regering; of
in OSM-termen een CT waar alle 300k+ gebruikers zich in kunnen vinden.

Frank