[OSM-talk-nl] Licentie - update

Henk Hoff toffehoff at gmail.com
Wed Dec 8 20:23:11 UTC 2010

Rene,

2010/12/8 Rene Dohmen
<rdohmen+osm-talk-nl at gmail.com<rdohmen%2Bosm-talk-nl at gmail.com>

> Hoi Henk,
>
> Ik heb anderhalve vraag:
>
> - kun je ergens zien hoeveel users al gestemd hebben en hoeveel niet (dat
> zijn 4 categorieen)?

zien wie allemaal akkoord is gegaan.
onder ODbL http://matt.dev.openstreetmap.org/treemap.png
uit de community zijn gestart

> - mij bekruipt het gevoel dat we 'oude' waarden als 2/3 meerderheid gaan
> toevoegen om radertjes soepeler te laten lopen, terwijl dat op een
> eenvoudige manier met 'volledige openheid' (=PD) ook kan. Klopt gevoel?

Volledige openheid is momenteel geen haalbare kaart om meerdere redenen. Met
de huidige ingewikkelde en zeer langdurige wijze om tot een andere licentie
te komen, is de clausule in sectie 3 over een 2/3 meerderheid van de actieve
contributors opgenomen. Dit om mogelijke wijzigingen in de toekomst minder
gecompliceerd te maken.

> mvg,
>
> Rene

Mvg,