[OSM-talk-nl] Busroutes en GSM-masten

Martijn van Exel m at rtijn.org
Tue Dec 28 19:06:53 GMT 2010

Ronald,
Goed punt; dat zouden we ons bij elke import moeten afvragen.
GSM-masten zijn volgens mij niet altijd vanaf de grond of vanaf openbaar terrein te herkennen. Een regelmatige her-import zou dus nuttig zijn als die gegevens beschikbaar zijn. Ik vind het een lage prioriteit, ik zie de grap van GSM-masten in OpenStreetMap niet zo.
Wat betreft de busroutes, handmatig updaten is alleen haalbaar als er ook mensen in de regio zijn die dat willen gaan doen. Anders ook regelmatig updaten vanaf de bron.
Dan kom je bij de volgende vraag: hoe kun je her-importeren? Mappers verbeteren geïmporteerde informatie ook weer met de hand, dat kun je bij een her-import niet gaan weggooien. De Import Guidelines (link op http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import) zeggen wel het 1 en ander over het initiëren van een import, maar weinig over de overwegingen die rijzen bij eenmaal voltooide imports.

Martijn van Exel +++ m at rtijn.org
laziness – impatience – hubris
http://schaaltreinen.nl | http://martijnvanexel.nl | http://oegeo.wordpress.com/
twitter / skype: mvexel