[OSM-talk-nl] RFC - Roundabout Priority t.b.v. verkeerspleinen

Andre Engels andreengels at gmail.com
Tue Sep 28 07:28:55 UTC 2010

2010/9/28 Colin Smale <colin.smale at xs4all.nl>:

> Doe eens een tegenvoorstel voor de tagging van "verkeerspleinen" zou ik
> zeggen. Mijn doelen zijn:
> *    geen tagging-war over junction=roundabout
> *    eenvoudig in het gebruik (voor mappers en afnemers), ook bij complexe
> "verkeerspleinen"
> *    duidelijk wat het betekent

Kennelijk heb je geen zin om algemeen voorrangssituaties aan te geven
(je geeft zelf al de belangrijkste voors (extra informatie die van nut
kan zijn bv. door met voorkeur over voorrangswegen te routeren) en
tegens (erg veel extra informatie van een redelijk complexe
structuur). Maar als je niet algemeen de voorrangssituatie wilt
aangeven, waarom dan wel op rotondes?

André Engels, andreengels at gmail.com