[OSM-talk-nl] Waterkaarten

Lambertus osm at na1400.info
Wed May 18 11:12:13 UTC 2011

On 2011-05-18 10:25, Maarten Deen wrote:

> Verder geweldig. Zijn deze kaarten ook voor bijvoorbeeld Garmin te
> downloaden?

Mkgmap (de opensource Garmin kaart compiler voor OpenStreetMap) heeft
reeds een marine stylesheet. Eén 'probleem' met de Garmin kaarten is wel
dat op dit moment de polygonen die de oceanen moeten voorstellen nog wel
eens het land willen laten 'onderlopen' omdat de kustlijn niet overal
compleet is. Maar het beschikbaar stellen van zo'n kaart heeft vaak als
bijkomend voordeel dat de ontwikkelingen op dat gebied ook een impuls
krijgen (dit is dé reden voor mij geweest om ooit te beginnen aan het
maken van Garmin kaarten).

Mijn huidige website (http://garmin.openstreetmap.nl) heeft lang moeten
puzzelen met beperkte opslag maar door sponsoring van een extra server
is er op dit moment genoeg opslagruimte voor de landrouting kaarten.
Echter, een marine kaart kan er niet fatsoenlijk bij, hoewel een marine
kaart inclusief openseamap slippy map layer er zo bijgemaakt is.

Dus als iemand nog een server aan het internet heeft hangen, deze niet
volledig gebruikt en gedeeltelijk beschikbaar zou willen stellen dan
bied ik aan om daar een Garmin marine kaart op te produceren. Als er
geïnteresseerden zijn dan kan ik een overzichtje aanleveren met
verwachte bandbreedte gebruik, benodigde schijfruimte en software enz.