[OSM-talk-nl] osm wms mbv Tilecache

Jacco Wanders wanders at engineers.nl
Thu May 26 09:47:18 UTC 2011

Beste OSM gebruikers,

Dankzij Peter Uithuizen en de handleidingen van Martijn Exel en Just is het gelukt om in Ubuntu mbv Postgis, osm2pgsql, mapnik en Tilecache, OSM tiles in RD te produceren.

<http://osm.mr-hosting.nl/cgi-bin/tilecache.cgi/1.0.0/osm_28992/1/0/2.png <https://mail.engineers.nl/exchweb/bin/redir.asp?URL=http://osm.mr-hosting.nl/cgi-bin/tilecache.cgi/1.0.0/osm_28992/1/0/2.png> >

Ik wil echter een wms service aanmaken zodat ik osm o.a. als een achtergond kan inlezen in b.v ArcGis, Mapguide. Omdat ik een dummy ben op dit technisch vakgebied snap ik niet zo goed wat ik nou verder moet doen. Zit ik op de goede weg mbt onderstaande punten?

a. Een osm wms service moet bestaan uit een combinatie van Tilecache en mapserver (beiden zijn geïnstalleerd).

b. Tilecache.cfg aanpassen mbt het opnemen van wms <basic>

<osm_28992>

<type=Mapnik>

<mapfile=/home/osm/mapnik/osm.xml>

<spherical_mercator=false>

<resolutions=2187,729,243,81,48.6,27,16.2,9,5.4,3,1.8,1,0.6>

<size=250,250>

<metatile=true>

<bbox=0,0,405000,810000>

<srs=EPSG:28992>

<[basic]>

<type=WMS>

<url=http://osm.mr-hosting.nl/wms/vmap0>

<extension=png>

vragen

naar welke mapfile moet ik linken in veld url? deze misschien </home/osm/mapnik/osm.xml>

heeft iemand een voorbeeld configuratie/handleiding mbt instellingen in Tilecache enof mapserver?

Ik hoop dat iemand tips heeft om de laatste stappen van dit langdurige, maar leerzame hobbyproject succesvol af te ronden!

Jacco Wanders

Jacco Wanders

TTE

Tel    0570-665070
Mob    06-31769873
Mail   wanders at engineers.nl

Web  www.engineers.nl
Web  www.bodemnieuws.nl
Web  http://www.engineers.nl/cms/index.php/nieuws/inschrijven-nieuwsbrief-tte

Denk aan het milieu voor je besluit dit bericht of de bijlagen te printen.